Yorucu mu yorucu bir maraton, hep alışık olduğumuz bir sınav sendromu, 5 şık arasından tercih yapmaya çalışmak, koşulsuz koşullanmak, hayatı aileni yakın çevreni çoğu zaman ilgisiz bırakıp ders çalışmak, yazın en sıcak gününde denize gidenleri görüp nefsine hakim olup çalışmak çalışmakkk!
Kolay yoldan köşeyi fönmemek kimsenin kul hakkına girmeyip kendi alnının teriyle çalışıp bir yerlere gelme isteği...
Vee sonuç mu tam bir fiyasko. Çalanlar çırpanlarla ellerinde cevapları olanlarla aynı sınava girip yüksek başarı elde edeceğine inamak ve direnmek,
Deprem bölgesinde yaşamanın vermiş olduğu bir kötü ihtimal de var tabi..
Kara bahtım kör talihim yoğunlaşmış Türkçe sorularına, sınava iyice konsantre olunmuş gözler okunan paragraf sorularıyla moronlaşmış uyuşmuş adetaaa.. Ve tr sorularında fazlaca vaktinin gitiğini düşünüp biraz stres olup biraz dua edip kendini tam veriyorsun ki evet tam da o dakikada 10:10'da 4.4 şiddetinde deprem oluyor. Üstelik zemin kattasın ve depremi çok feci bir şekilde hissedip kaç şiddetinde oldugunu tahmin ediyorsun ve tecrübelerinden yola çıkarak biliyorsun ki bu artçı deprem olabilir arkasından daha büyüğü gelebilir. Nereden kaçabilirim, ailem ne durumda ne yapıyorlar gibi bi ton soru kafanı kurcalıyor 30 sn içinde. Sınav gözetmenleri komik ve duyarsız. Ellerimizde kalemle bizi bekleyen depremleri düşünmeyin bina taş bina devam edin diyor. Ve herkes verilen komutları uymakla sorumlu bi kedi gibi pısıp devam ediyor sınavına. Ya ben yapabilir miyim? Elimi ayagımı hissetmiyorum, başım dönüyor sanki... Bir yudum su bir yudum dahaaa....
Sakin ol Meryem. En nihayetinde bir gün öleceksin belki bugün. Ama şu an elinden geleni yap ölsen bile elinde kalemle öleceksin ibreti aleme ders olsun diyorum ve kendi kendimi 15 dk lık sakinleştirme terapisi yaptıktan sonra devam ediyorum kaldığım yerden.
Bir soru kaç kere okununca anlaşılırr 1 mi 2 mi yok ben anlamıyorum 3 kere okudum. Neyse diyorum Tarih yapayım sonra bir çırpıda diğer soruları cevaplıyorum. geldik mi sonuna aman Alllahım hayır henüz değil daha matematik sorularının hepsine bakamadım bile. Ama zaten 15 dk gitmişti deprem nedeniyle. Sınav sonunda ek süre istiyorum çok değerli büyük hocalardan. Ama yönetmelikte böyle birşey yokmuş karışıklığa neden olurmuş yahu ne karışıklığı ben hakkım olan o 15 dk yı istiyorum. ama çok adaletliler ya kendileri vermediler.
Sınav bitti, ama maraton bitmedi. 2. sınava kadar 3 saat ara var. Yemek yiyip kendine gelmen dinlenmen lazım. Sakinleşip hazırlanman lazım.
Eveeet 2.sınav da bitti. Uyumak istiyorum dinlenmek nefes almak istiyorum. Evime geldim ama uyumak ne mümkün. Acaba arkadaşlarım ne yaptı bir durum analizi yapıp öyle yatayım dedim. Neti bir açtım bizim soruların hepsi önceden vahiy gelmiş bir yayınevine sanki. Bütün sorular karşımda. Çıldırdım delirdim, küfretmek geldi içimden. Doymadınız mı arkadaş, zaten sınavsız birçok işe girdiniz, nereye istediniz de giremediniz, 3 kuruşluk umudu olan insanlardan daha ne istiyorsunuz. Sonucu belli olan sınava ne diye milleti 1 yıl boyunca masa başına mahrum ediyorsunuz.
Adaletin olmadığı dünyamız bir kere daha vurdu tekmeyi, hayırlı uğurlu olsun, ibret olsun bi daha da girersen kpss ye Meryem